Bila Kita Sayang Orang Itu



Bila kita sayang org tu, kita terima saja apa yang orang tu kata. Tapi bila dia kata kat kita? Hati kata x apa manusia x perfect..


Bila kita syg org tu, kita tunggu dia lama pun x apa. Tapi bila dia tunggu kita?? dia marah2.. Hati kata ala, adatlah ada yang menunggu & ditunggu..

Bila kita syg org tu, kita x tidur pun x apa layan dia yg tengah bosan, tapi bila kita bosan, ada dia layan kita? Hati kata x apa, dia busy kot.

Bila kita syg org tu, kita gaduh dengan dia, kita diam saja. Tapi dia heboh 1 dunia. Hati kata x apa, dia tension tu..

Bila kita syg org tu, kita call nak ckp dengan dia, tapi dia bagi phone kat orang lain. Bila jadi macam tu, hati kata, x apa.. layan saja, kwn dia.. kwn kita juga.

Bila kita syg org tu, kita bercerita dengan dia, ibarat cerita dengan tunggul lagi baik. Tapi bila dia bercerita dengan kita, kita dengar, sepatah2 kita ingat. Hati kata x apa, sayanglah katakan..

Bila kita syg org tu, kita & dia lapar. Kita bagi semua roti kita kat dia. Hati kata, ala.. jagalah hati dia, kesian dia.

Bila kita syg org tu, kita sanggup bagi dia rest bila dia letih, tapi bila kita letih, dia suruh juga kita layan dia bila dia bosan. Adil ker? Hati kata, ala bukan selalu pun..

Bila kita syg org tu, kita jadi macam orang gila apabila dengar dia sakit, tapi bila kita sakit, dia siap keluar dengan kawan2 dia meraikan hari kesakitan kita. Hati kata, ala x apa.. x kan dia nak berkepit dengan kita 24 jam?

Bila kita syg org tu, kita x pernah pentingkan diri sendiri, tapi dia hipokrit tahap gaban. Hati kata x apa, dia memang macam tu. Kenalah terima..

Bila kita syg org tu, kita sayang nak tinggalkan dia selama2nya. Tapi dia x tahu kita berdepan dengan maut. Walaupun kita sakit, dia kata kat kita, sakit biasa2 saja, jangan nak mengarut. Hati kata,macam manalah dia bila kita x ada? mesti dia happy.

Bila kita syg org tu, kita x sanggup tengok dia derita, tapi dia x pernah hargai diri kita. Hati kata, tau x betapa kita sayangkan dia??

Bila kita syg org tu, kita sanggup tinggalkan dia selama2nya, untuk dia bahagia. Tapi adakah dia tahu pengorbanan yang kita lakukan itu??

Hargailah mereka yang menyayangi kita kerana sekali dia pergi meninggalkan kita, mereka tidak akan kembali lagi.

0 comments:

Post a Comment