My Wishlist

I want this asap :
1. New handphone..BlackBerry myb? Hp da start buat hal la...
2. New male sugar glider..Sian Jane tgl sekor je nnt...

Lambat pon x pe but will be on the list :
1. Ferret..Lame da mengidam ni..
2. Chinchilla..Comel :)
3. New radio for my car...

weee ;D

I'm Sick!!!

Today is the day where I am totally sick...
Not today actually..
The sickness started from yesterday..
I got some rashes all over my hand, my feet, & some part of my body..
The rashes got "water" in it..
Org melayu panggil tu "Cacar Air"..
The itchiness that I feel cannot be describe by words..
Seriously I feel like I want to drag the itchy part on the road...
Damn!
Then I got period pain some more & I totally lost my appetite..
Seriously I feel pity on my body itself..
Hmm..
Besar ni dugaan..
Plg besar part senggugut n gatal2 ni la..

I went to see doctor and she injected me..
Ok please take note that I HATE NEEDLES..
Seriously F*****G Hate Needles...
G mampos la doc tu nk irritated ngn my reaction during the injection session kan..
Sbb da mmg takut nk buat cmne...

I refused to take the cream medicine because I have to handle my sugar gliders..
I'm afraid I might be forgotten bout the med on omy skin & start to play with them..
I really don't want to risk their life becaue it is poisonous aite?
Bia la I yg tanggung sakit drpd dorg yg sakit...

Tolong la cpt hilang sakit ni...
X tahan dh tergaru2..
Kulit da menggerutu sgt dh ni n gatal sgt2 yg amat x terkata owhhh!!! ;(

Wordless Wednesday


17/05/11 -- 17/09/11

Harini genap sebulan kehilangan Loki...
Rasa sunyi x de dye..
Klu x dulu salu bertempik membebel kt dye coz nakal sgt...
Huhu...
Dun want to over-writing this entry..
Kang nangis..
X nk nangis2 ni..
Penat dah...

To Loki, my dear son...
Loki, mummy doakan Loki selamat kt lua sana..
Maafkan mummy cz x dapat jaga Loki lama n sebabkan kecuaian, Loki terlepas keluar dr bilik...
Kalau Loki bole rasa mummy nye rindu ni, cuba la jejak..
Sume org kt rumah ni rindu kn syg...
Hmmm...
Jane lagi la rindukan Loki...
Sian dye tinggal sekor je kt cage tu...
Dye da dapat kawan baru tp tetap x sama dgn Loki..
Even though u r stubborn but u still a very nice boy..
Mummy loves to see how u treat Jane...

I miss the way u disturb my sleep...
I miss the way u barking at me to get my attention..
I miss the way u look at me..
Ur sparkling eyes look so sweet...
I miss the way u kiss my cheek...
Ouhh I miss everything about u...

Ya Allah, Kau sampaikan la pada Loki katakan yg aku rindu dia sgt2...
Kalau ada jodoh n rezeki kami lg Ya Allah, Kau tunjukkan la jalan tuk dye balik ke rumah...
Kalau sudah termaktub ketentuan-Mu Ya Rabb, bahawa dia bukan lgi milikku,
Kau selamatkan la dia dari ancaman2 berbahaya yg ada di luar sana...
Amin...

(ok, nangis jugak akhirnya)


In Memory
17/05/11 -- 17/09/11





Can't Smile Without You

Fuhhhh....
Dusty already my wall hah?
Busy ngn final exm la katakan..
Since I already finished my exam, starting today I will force my self to blogging almost everyday..
Up to u guys la nk baca ke tidak yg penting sy puas :)

So, my entry today is about LOVE SONG...
Yeah love song..
It is my theme to seek for a new song every time I reach new monthsary...
Last time on my 1st monthsary I chose song by Bo Amir entitled Lagu...
Don't worry, u still can here it after Barry Manilow finish singing okeh? ;D

For my second monthsary, I chose this song by Barry Manilow..
U will hear this song trough out this whole months every time u view my blog...
Actually I love Carpenter's version more because her sweet voice :)
If u guys wanna hear how is the Carpenter's version, kindly view this video ok? ;D



If u guys perasan, there's a bit of difference between the lyrics aite?
I try to find the song cover by the Carpenters but failed....
Hmm x pela, denga je la mane2 yg korg nk denga ye?
Enjoy the song :)

this is the lyric sung by Barry Manilow

You know I can't smile without you
I can't smile without you
I can't laugh and I can't sing
I'm finding it hard to do anything
You see I feel sad when you're sad
I feel glad when you're glad
If you only knew what I'm going through
I just can't smile without you
You came along just like a song
And brighten my day
Who would of believed that you where part of a dream
Now it all seems light years away
And now you know I can't smile without you
I can't smile without you
I can't laugh and I can't sing
I'm finding it hard to do anything
You see I feel sad when your sad
I feel glad when you're glad
If you only knew what I'm going through
I just can't smile
Now some people say happiness takes so very long to find
Well, I'm finding it hard leaving your love behind me
And you see I can't smile without you
I can't smile without you
I can't laugh and I can't sing
I'm finding it hard to do anything
You see I feel glad when you're glad
I feel sad when you're sad
If you only knew what I'm going through
I just can't smile without you

And this is by the Carpenters :)

You know I can't smile without you
I can't smile without you
I can't laugh, and I can't sleep
I don't even talk to people I meet
And I feel sad when you're sad
I feel glad when you're glad
And you must know what I'm goin' thru
I just can't smile, without you
You came along just like a song
You brightened my day
Who'd believe you were part of a dream
That only seemed light years away
And you know I can't smile without you
I can't smile without you
And you must know what I'm goin' thru
I just can't smile, without you
Some people say the happiness wave
Is somethin' that's hard to find
Into the new leavin' the old behind me
And I feel sad when you're sad
I feel glad when you're glad
And you must know what I'm goin' thru
I just can't smile, without you
Into the new, leaving the old behind me
And I feel sad when you're sad
I feel glad when you're glad
And you must know what I'm goin' thru
I just can't smile, without you
You must know what I'm goin' thru
I just can't smile, without you

Renungan bersama (Ehsan drpd Salihin Ein)



Siapa kata jadi perempuan tu SENANG

Nak kena tutup sana, tutup sini...
Tengok budak lelaki, pakai baju pagoda pon orang x bising
Perempuan, stoking pon kena pakai

Cuba suruh budak lelaki jadi perempuan satu hari
Komfem x tahan bertutup semua
Tapi, perempuan cool jek
Tengah panas pon boleh lagi pakai jubah, hebat kan perempuan

Siapa kata jadi perempuan tu senang
Tiap2 bulan, mesti ada penyakit
Nak pergi kelas pon susah
Kalau boleh, masa tengah jalan tu nak jek meraung sbb sakit

Cuba tengok budak lelaki , selamber jek
Kadang2 setahun sekali pon susah nak dapat sakit
Tapi, perempuan hidup berpuluh2 tahun dgn penyakit tiap2 bulan, survive jek
Tengah2 sakit pon boleh senyum lagi sampai orang pon x perasan yg dia sakit
Hebat kan perempuan :)

Siapa kata jadi perempuan tu senang
Hati ni Allah jadikan lembut betul
Cepat jek sensitif
Cuba tengok orang putus cinta
Selalu perempuan yg paling susah nak lupa
Lelaki lepas putus cinta cepat jek pasang baru

Cuba pergi wayang tengok cerita hindustan
Siapa yg paling teruk menangis
Perempuan kan?lelaki boleh gelak2 lagi
Lembut tak lembut hati perempuan
Tapi dengan hati yg lembut tu perempuan dapat mengkagumkan lelaki

Hebat tak perempuan?

Disebabkan susahnya nak jadik perempuan ni lah, ramai perempuan yg merajuk Dengan Allah
Diorang cakap, Allah x adil
Kenapa Allah lebihkan lelaki
Kenapa perempuan kena dengar cakap suami
Kenapa syurga perempuan terletak di bawah kaki suami
Padahal jadi perempuan tu sangatlah susah
Bak kata orang, nak jaga 10 anak lelaki, x susah macam nak jaga sorang anak perempuan

Dan disebabkan perasaan negatif dekat Allah ni, ramai perempuan2 kat luar sana yg bebal
Diorang pakai pakaian yg tidak menutup aurat dengan alasan, 'lelaki x payah tutup pon'
Diorang berani bertepuk tampar dengan lelaki
Diorang sanggup gadaikan diri diorang sbb percaya dengan janji manis kekasih yg busuk hati
Kesian kan kat diorang

Disebabkan fikiran yg negatif terhadap Allah, diorang sanggup rosakkan diri diorang
Diorang cakap diorang buat macam tu sbb Allah x adil

Persoalannya sekarang
Betul ke Allah x adil dengan perempuan?

Betul, syurga perempuan terletak di bawah kaki suami
Tapi, cuba ingat balik, syurga seorang anak lelaki terletak di bawah kaki siapa?
Kalau bukan kaki ibunya

Betul, isteri kena ikut cakap suami
Tapi, seorang anak lelaki kena taat pada ibunya 3 kali lebih utama daripada ayahnya
X adil lagikah Allah pada perempuan?

Allah bukan setakat adil, tapi Allah tu sangat sayang kat perempuan

Untuk lelaki, syurga isterinya terletak di bawah kakinya
Kalau paling banyak dia ada 4 orang isteri
Cuma ada 4 orang yg syurganya bergantung pada seorang lelaki tu

Tapi perempuan, ditakdirkan ada 15 orang anak lelaki
Bermakna ada 15 orang yg syurganya terletak pada seorang perempuan tu
MashaAllah, hebatnya perempuan kan?

Kenapa perempuan hebat? sebab kasih sayang Allah yg jadikan kita hebat

Cuba dengar pula lagu2 yg berkumandang dekat radio
Banyak lagu pasal perempuan kan
Contohnya macam lagu SUMAIYYAH,
Jarang kita dengar lagu pasal lelaki

Sayang x sayang Allah tu dekat perempuan, sampai perempuan dikasihi macam Tu sekali dekat dunia

Tengok pula, bila seorang lelaki berjaya...

Orang akan cakap:
'Disebalik kejayaan seorang lelaki terdapat seorang perempuan di belakangnya'

Kita x pernah dengar orang cakap:
'Disebalik kejayaan seorang perempuan terdapat seorang lelaki di belakangnya'

Kan? Hebat x Allah jadikan perempuan tu
Masih x adil lagikah Allah dekat perempuan?

Allah sebenarnya terlampau adil dekat perempuan
Sampaikan disebabkan susahnya nak jadi perempuan ni
Perempuan senang nak masuk syurga

Tengok hadis ni:

"Apabila seorang perempuan mendirikan sembahyang lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kehormatan dan taat kepada suami, dia akan disuruh memasuki syurga melalui mana-mana pintu yang dia sukai."
(Hadis Riwayat Ahmad)

X adil lagikah Allah dekat perempuan?

Oh perempuan, sedarlah
Betapa sayangnya Allah dekat kita
Betapa cintanya Allah dekat kita
Tapi, kenapa kita nak rosakkan diri kita kerana fikiran2 negatif yg x berasas dekat Allah
Allah jadikan perempuan tu sebagai hiasan dunia
Bayangkan, dunia yg besar ni, dunia yg cantik ni, kita jadi hiasan
Dan seindah2 hiasan tu adalah wanita solehah
Kesiannya dekat kita kalau kita tolak untuk jadi seindah hiasan kan

Sekadar perkongsian bersama

~ Wahai kaum adam.. Hargailah wanita yg sentiasa berada disisimu.. Bimbinglah dia, Kalau silap langkahnya, Adam pun turut dapat nama di akhirat kelak.. Adam tegur Hawa dengan cara yang baik dan kena dengan caranya.. Didiklah dia menjadi wanita solehah krn dia adalah dari tulang rusukmu.. Lindungi dia dari fitnah dunia.~

Bukankah Hawa dicipta daripada tulang rusuk Adam untuk disayangi dan dilindungi...

Bukannya untuk disakiti dan dikhianati...
Renungkanla ~

Intan Farhana

From http://www.urbandictionary.com/

it said that :
Intan :
Term for something that is extreme in beauty or sex appeal.
Also a term for a girl with huge breasts.

"Intan, you're looking really hot right now"

Farhana :
A girl who can eat enough food to provide for a small village in Africa, yet manages to stay as skinny as a toothpick.

"Wow, Farhana just ordered 3 double cheeseburgers, a large fries and coke. I don't understand how she's so skinny"

# ok i do agree on the Farhana's term...tp yg Intan tu..errrrrr *__*